pátek 19. června 2015

Mých pět kilometrů

Provádím poslední protahování, utahuji vlasy v culíku, zavírám oči, zhluboka se nadechuji a rozebíhám se... V uších mi zní jeden z mnoha playlistů, který mě motivuje k lepším výkonům a já se vydávám vstříc dalším kilometrům. Během prvních dvou si to užívám a jsem plně odhodlaná. Pozoruji vše kolem sebe, pobrukuji si písničky a na rtech mám úsměv spokojenosti.

Tento stav však netrvá věčně, blíží se totiž třetí kilometr a spolu s ním můj elán klesá. Těžknou mi nohy a já si musím v hlavě nastavit jedinou myšlenku - "zvládnu to, ještě můžu a vůbec nic mě nebolí". Pár stovek metrů se musím opravdu zakousnout a nevzdávat se. Přestávám vnímat hudbu, celé okolí je mi tak trochu šumák a jediné, na co se soustředím, je můj dech. Je to přesně ten typ dechu, který zvládáte z posledních sil a čekáte, že vám dojde.

Jenže to už se naštěstí překlenuje čtvrtý kilometr a s ním končí mé utrpení. Opět si dodávám odvahy, zrychluji, začínám vnímat okolí a v dáli už vítám svůj pátý kilometr. Mezník, který jsem si stanovila jako další cíl a který jsem zdárně zdolala.





K běhu mi stačí málo. Pohodlné a funkční oblečení, které mě nijak neomezuje. Pěkné kousky mě navíc tak trochu motivují. Ty své nakupuji nejčastěji v Lidlu, kde jsou za prima cenu a kvalita je více než dobrá. S každým dalším kilometrem si říkám, že si zasloužím nový kousek, protože se budu těšit, až si jej zase obleču při dalším běhu. To samé platí pro boty. Až uběhnu svých prvních deset kilometrů, pořídím si nové. Člověk by si měl dávat nějaké cíle. A proč se při jejich splnění něčím neodměnit? Na mě to platí.

I při běhání se chci cítit svěží, proto nezapomínám na deodorant. To, že mám ráda ty od Dove není nic nového. Teď se mi doma usídlil Powder Soft, který voní jemně a svěže, jako dětský pudr. Používám jej i během dne a je moc fajn. Nedráždí pokožku a cítím se svěže. A to oceňuji také při běhání, obzvlášť v horkých dnech.

Po běhu nesmí chybět pořádné protažení a doplnění tekutin. Čistou vodu si ochucuji citrónem či jiným ovocem a občas ji vystřídám za čaj, který si připravím před vyběhnutím. Po návratu má tak ideální teplotu.
 

Ti, co můj příběh o běhání sledují od začátku ví, že mou hlavní motivací byl závod We Run Prague. Ten se ale nekoná. Přesto jsem ráda, že jsem si k běhání stačila vytvořit takový vztah, že vlastně žádný závod nepotřebuji. I když získat někdy nějakou medaili za účast...kdo ví. Třeba se vám časem nějakou pochlubím. Už teď se těším, co mi přinesou další kilometry a určitě vám o tom zase někdy napíši.

Běháte a máte nějaký cíl? Napište mi o něm.

27 komentářů:

  1. S hudbou jde všechno lépe, teda aspoň na začátku. :-)) Ještě jsem žádný deodorant od dove neměla, tak to budu muset napravit. :-) Já neběhám, cvičím jen tak sama doma, když je čas, ale někdy se opravdu nechce.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doma cvičila hlavně přes zimu, teď se prostě nedonutím. A je pravda, že s hudbou jde všechno lépe :-)

      Vymazat
  2. Super článek :-) minulý rok jsem také běhala, skoro každý den. Už ale na to není tolik času. Tak běhat chodím jen občas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hlavně, že jsi nepřestala úplně ;-) Podle mě je pohyb na čerstvém vzduchu k nezaplacení.

      Vymazat
  3. Super článek :) Neběhám, upřednostňuji rychlejší chůzi, jinak používám tuhé deodoranty od Dove a docela mi vyhovují :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rychlá chůze je taky fajn, tu praktikuji dost často, když venčím Stacie, abych ji stačila :-D

      Vymazat
  4. Jak teď bylo všechno to učení, tak jsem cvičení i běhání vypustila, ale teďka už zase cvičím a i běhat bych znovu chtěla začít :) I když mnohem víc mám teď radši kolo nebo brusle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru to naprosto chápu. Já když dělala státnice, tak jediný můj pohyb byl z postele k učení a do koupelny :D A když mluvíš o bruslích, zrovna dnes se na ně chystám :-)

      Vymazat
  5. musím říct, že Tě moc obdivuju :) já bych hrozně chtěla začít běhat nebo prostě se sebou něco dělat, ale z nějakého záhadného důvodu se prostě nedonutím :( už pár týdnů se nedonutím ani vstávat před 11, když nemusím, natož abych běhala nebo cvičila.. ale štve mě to, protože už mi začíná nehezky kydnout postava a to se mi samozřejmě nelíbí :/ snad se brzo objeví něco, co mě nakopne ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, on jednou ten zlom přijde, neboj. Hlavně se to nechce do ničeho nutit, pokud to člověka nebaví a dělá to z donucení, není to dobré ;-)

      Vymazat
  6. Peto jsi fakt dobrá, obdivuju Tě a fandím :-))
    dobrou kondičku :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eriko, děkuji moc. Takové komentáře se vždycky hezky čtou.

      Vymazat
  7. Hudba je neuvěřitelný nakopávač! Já jsem spíš na svižnější procázky (běhání jsem zatím na chuť moc nepřišla, vždycky běžím třeba 3 minuty na nějakou fakt nadupanou písničku :D). Ale osvědčilo se mi postupně přidávat rychlost, pak zakončit tímhle krátkým během a zase pomalu od začátku a opakovat... Každopádně motivace skvělá, já už jsem si za spolnění cíle vyhlídla nové botky ;o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tohle střídání chůze a běhu je dobrý začátek ;-) Nepřepálíš to a na běhání si tak skvěle zvykneš.

      Vymazat
  8. Já jsme si během základky a střední vypěstovala k běhání hrozný odpor a dost mě to štve. protože nějaký pohyb by mi neuškodil:-/

    Ale tobě přeji ať se ti běhá čím dál líp a zvládneš ještě víc kilometrů:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gabčo, třeba se to někdy zlomí a přijdeš tomu na chuť :-)

      Vymazat
  9. Pěkně napsaný článek, já a běhání tedy nic moc, zatím mě baví spíš cyklistika,ale pořád si říkám, že to musím zkusit aspoň pár dní , že mě to chytne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je kolo taky moc fajn, bohužel ho ale zatím nemám :-/

      Vymazat
  10. To je moc pěkně napsáno! :) Já jsem dost dlouho byla proti běhání, všichni běhali, tak proč bych to měla dělat já. Zkusila jsem to ve Francii na erasmu, ale vrátila jsem se ke svému cvičení s Jill. Je to ale tak dva týdny, co jsem dala běhu zase šanci (to jsi ostatně viděla na IG). Sedím pořád nad učením, čekají mě ve čtvrtek státnice, a nechtěla jsem být pořád zavřená doma, proto padlo cvičení. Nejprve jsem začínala svižnou chůzí a po dvou týdnech jsem dneska uběhla svůj první čistý běh bez předchozí chůze, délka sice 2,4km, ale já se k té pětce a třeba i desítce dostanu. Věřím tomu! :) A motivace? Lepší tělo, lepší kondice a samozřejmě se chci za pětku odměnit a u desítky jsem si také slíbila nové botky :)
    bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já naštěstí začala běhat ještě před tím velkým internetovým boomem. Ze začátku jsem to nechápala, ale teď jsem za to tak trochu ráda, protože se můžeme vzájemně motivovat a sdílet své úspěchy a pokroky. Já myslím, že dva kilometry je hodně dobrý start. Tak snad si obě ty nové boty pořídíme co nejdříve :-)

      Vymazat
  11. Běhání je má droga. Jen v začátcích nepolevit.

    OdpovědětVymazat
  12. ja som teraz v behaní akosi polavila, ale dúfam, že sa znovu do toho pustím :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat
  13. lovely post, happy Monday!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥ Thanks for your comment ♥